כלב או חתול – מה כדאי לאמץ?

להלן עשר סיבות מדוע כדאי לשקול לאמץ כלב או חתול, או אפילו חתול, באמצעות מקלט מקומי או ארגון להצלת בעלי חיים.

עם כל כך הרבה כלבים וחתולים שנלקחים על ידי מקלטים ברחבי הארץ מדי יום

יתכן שלא תמצאו חיית מחמד שמתאימה היטב למשפחתכם. אם אתה מוכן להביא את חיית המחמד שלך הביתה אך זקוק לעזרה במציאת הכלב או החתול המושלמים למשפחה, בקר במרכז מחסה או הצלת בעלי חיים. אימוץ בעלי חיים שימושי אם יש לך מזג, מזג ומזג מתאים לכלב ולחתול וגם אפשרות ללכת למקלט ולאמץ. לדוגמא, אם החתול שלך אומץ, קבוצת ההצלה המקומית שלך יכולה לייעץ לך ולעזור לך לבחור את החתול המתאים לך.

ישנם מקלטים לבעלי חיים שיאפשרו למאמצים פוטנציאליים לערוך רשימה של הכלבים שהם רוצים לאמץ

אך הם לא יוכלו לקבל את כל חיות המחמד שלהם עד שתאמצו כדי לוודא שזה מתאים לכם. ארגוני הצלה מסוימים עשויים לרצות שתשוחח עם בעל הבית שלך כדי להבטיח שמותר להכניס את כלבך או חתולך ושהתקבל לפני שתחתום על טופס האימוץ.

אם אתה רוצה לדעת את סיפור הכלב או החתול המאומץ

שאל את קבוצת החילוץ מהיכן הגיע לפני שהגיע למקלט ואם יש לו בעיות בריאותיות. אם תחליט לאמץ כלב או חתול עם סיכון נבחר, אתה מניח שהכלב הועבר למרפאה וטרינרית פרטית וטרינר קבע כי לבעלי החיים יש מצב בריאותי. אם אתה מאמץ כלב, לא ניתן להחזיר את בעל החיים אם הוא נמצא פסול מבחינה פיזית או שאינו כשיר אחרת, או אם הווטרינר קובע שבריאות בעל החיים שלך גורמת לו נזק.

כשמאמצים כלב, אינך יכול להוציא אותו ולחשוף אותו לחתולים, דבר שעלול להיות מלחיץ וטראומטי מאוד עבור החתול. אם אימצת חתול, אתה לא צריך לפגוש את החתול שלך עם בעלי חיים אחרים במתקנים אחרים מטעמי בריאות ובטיחות.

אם יש לך כלב שאוהב חתולים

לקחת חתול מהמקלט יכול להפחית את תחושת הבדידות שלך כשאתה צריך לצאת ולתת לכלב שלך ליהנות מהחתול. אם אתה מאמץ חתול ותוכנית חילוץ המקלט שלך עמוסה יתר על המידה – אתה יכול להעניק לחתול שלך סליחה מהמתת חסד.

חתולים נהדרים עבור אלה שאין להם זמן לכלבים

אך עדיין רוצים בן זוג אוהב ואינדיבידואלי לחברתם. אם אתה רוצה חבר חביב לראות איתו טלוויזיה, כנראה שיש לך חתול. את הגורים שרציתי לאמץ חייבים לאמץ כחברים, שכן הם בני 12 שבועות, כך שאם יש לכם זמן וכוח לגדל חתלתול, עליכם לאמץ אותו מיד. אבל אם הם צעירים מדי בשבילך ואין לך בן לוויה שובב בבית שלך, אז אימוץ חתול אחר לא יכול להיות הדרך הנכונה לעשות זאת.

אם כבר יש לך חיית מחמד מבוגרת

כדאי לאמץ כלב מבוגר שקט וידידותי לחתולים. כלבים מבוגרים פחות נמרצים מכלבים צעירים יותר, אך הם מסוגלים באותה מידה להיות בן לוויה טוב לחתולים צעירים כמו כלבים מבוגרים. כלבים תוקפניים או קשוחים לבעלי חיים קטנים יותר עשויים שלא להיות מועמדים טובים לאימוץ על ידי חתולים. זה יעזור לך למצוא כלב או כלבלב שיסתדרו טוב יותר עם החתול שלך מאשר חתול.

שקול אם לאמץ את החתול שלך או אם אתה יכול לקחת אותו ישר לאחד הבתים הטובים ביותר על ידי אימוץ – חיית מחמד. ברוב המקלטים המקומיים קיימות הזדמנויות טובות רבות לאימוץ של חתולים וכלבים על ידי מקלטים מקומיים.

כל מי שקשורה אליו לב יכול לאמץ אותו בחינם על ידי אחת מקבוצות ההצלה המקומיות הרבות

אימוץ חיית מחמד לא רק תומך במקלט, אלא גם מציל כלב או חתול בלבד, ואפקט האדווה הוא יתרון אישי למי שיש לו את חיית המחמד. אם אתה מאמץ חתול ממקלט או מקבוצת הצלה, אתה פותח מקום לחתול אחר הנזקק. למעשה, אימוץ כלבים וחתולים ממקלטים הוא הדרך היעילה ביותר לתמוך בעבודתם, מכיוון שאימוץ פירושו שנפתח מקום שיעזור לבעלי חיים הנזקקים.

העיקר שכלבים כנראה צריכים קצת יותר זמן ותשומת לב מאשר חתולים מכיוון שאישיותם קרובה יותר זה לזה ולכן הם נוטים יותר לגרום לבעיות.

אם ילדיכם צעירים מאוד ואתם באמת רוצים רק חיית מחמד

תוכלו לעשות את הדבר הנכון עבור כולם על ידי אימוץ חתול או כלב. אם אתם מתכננים לאמץ שני חתולים ולאמץ זוג חתלתולים, עליכם להגביל אותם לכל דבר למעט סכסוכים על רכושכם. עם זאת, אם אתה מאמץ חתול בוגר, זו עשויה להיות אפשרות טובה להפחית אלרגיות מכיוון שזו בחירה טובה מאוד. אימוץ חתולים בוגרים יותר מסייע גם להחזרת חיית מחמד הביתה שאחרים אולי לא ירצו לאמץ.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן