מה זה מפיק מוזיקלי?

כשאתה חושב להיות מפיק מוזיקלי, אתה צריך לדעת שזה יותר מסתם עבודה או קריירה. – בהגדרה המסורתית, מפיק מוזיקלי הוא מי שמפקח ומנהל את תהליך ההפקה וההקלטה של שיר. מההתחלה ועד הסוף הם מפקחים על הקלטה, מיקס ועיבוד שירים ומסלולים. באופן כללי, אתה מפיק מוזיקלי מוביל. בקיצור, אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל עשייה מוזיקלית הוא לקיחת אחריות על הפקת כל הרצועות, מהשיר עצמו למילים, הקליפ ועד העטיפה.

השגרה היומית של מפיק מוזיקלי יכולה לכלול הקמת אולפן, העסקת שלושה או ארבעה אנשים באולפן במשרה מלאה וצוות עוזרים קטן.

רוב העבודות של מפיקי מוסיקה הן עצמאיות או עובדות בחברת תקליטים באולפן הקלטות

ישנם פרויקטים רבים בהם מפיק מוזיקלי צריך לוותר על השליטה באחת המשרות בעלות השכר הגבוה ביותר שמפיק מוזיקלי עצמאי יכול למצוא. מפיקי מוסיקה עובדים עם חברות תקליטים (בדרך כלל תוויות) ויש תפקיד באולפני הקלטות ששומר על מפיק בית בשכר.

ברוב המקרים

מפיק מוזיקלי הוא מעבד, מלחין, מוזיקאי או פזמונאי מוכשר שיכול להביא רעיונות חדשים לפרויקט. מפיק יכול להפיק מוזיקה עבור ראפרים וחותמים, הוא או היא יכולים לכתוב את המוסיקה לסרט, לעצב את עיצוב הקול למשחק וידאו, או פשוט להפיק מוסיקה בעצמו. כדי לעשות כמה דברים, על מפיקי המוזיקה לבחון קודם את מה שהם עושים.

מפיק מוסיקה תורם לפחות אחד מהאלמנטים הבאים להפקת שיר, EP או אלבום: כותרת, רצועת כותרת, מילים, מכשור, עיצוב סאונד ו / או אפקטים קוליים של השיר.

למפיק מוזיקלי יש מגוון רחב של משימות

אך הוא מפקח בעיקר על יצירת המוסיקה. מפיק מוזיקלי ממלא בערך אותו תפקיד כמו במאי בסרט, מהקלטת השיר ועד להקלטת התקליט. הוא או היא תומכים באמן בפרויקט ההקלטות שלו, מממש את חזונו ומנחה את הצליל שלו לאורך הדרך. אתה מישהו שעוזר לארגן את ההפעלות, היכן להקליט ומי שמפיק את המיטב מאמן.

אם היחסים והאמון בין מוזיקאי למפיק מספיק חזק, המפיק המוסיקלי יכול להציע קלט אמנותי והצעות לעיבודים ולכתיבת שירים. נשקול גם את הערך של מפיק מוזיקלי ונסביר כיצד להפוך למפיק מצליח וייחודי עם יצירתיות והתמדה.

מפיק מוסיקה נושא באחריות גבוהה כלפי חברת התקליטים

מכיוון שעבודתו באה לידי ביטוי ישירות במכירות והרווחים של ההקלטות. לא כל מפיקי המוזיקה יפתחו חברות תקליטים, אך כמה מפיקי מוסיקה עסקית ישתלטו על תווית ויהיו בבעלותה. המדריך הקטן הזה עונה על השאלה "מה עושה מפיק מוזיקלי?" ומספר לך מה אתה צריך לדעת על איך להיות מפיק. גלה מי הם המפיקים המובילים בענף שלך והיה אחד מהם שיעזור לעצב את העתיד של תעשיית המוזיקה שלך.

להבין שהמונח "מפיק מוזיקלי" פירושו משהו שונה מ"מפיק "ו"מפיק" עצמו. השונות הקיימת במקצוע זה כיום היא עדות לגיוון הענף ולחשיבות הגיוון במוזיקה.

מפיק מוזיקלי

הוא אדם באולפן שעושה דברים יצירתיים אך אינו אמן. בעיקרון, מפיקי מוסיקה כותבים שירים, מפיקים אותם, מקליטים אותם עבור אמנים אחרים או עבור פרויקטים משלהם. אמנים, קבוצות ואולפנים יוצרים את המוזיקה המוקלטת, ולא להפך.

המשימה העיקרית היא לפתח את הצליל עם האמן או המפיק שהופך את הרצועה או האלבום למה שהם מדמיינים. מקצב ביטים הוא מפיק מוזיקלי מכיוון שהוא מתנהג גם באולפן ההקלטות, מנצח על האמנים ועוזר להם בביצועים ובכתיבת שירים.

אם אתה רוצה להשיג משהו בעסקי המוזיקה

זה תלוי בך, אז אתה צריך להיות חכם כשאתה מחפש מפיק מוסיקה לעבוד איתו. מפיקי מוסיקה יוצרים ומפסיקים מוזיקה, ולכן זו החלטה חשובה למצוא את המתאים ביותר שמתאים לך. עליכם להחליט בעצמכם מה האידיאל עבור מפיקי המוזיקה שלכם, שהוא מפיק טוב.

שלב אחר שלב אתה הופך למפיק מוזיקלי

אם אתה מבין את אמנות הפקת המוסיקה. מפיק מוזיקלי צריך להיות בעל ידע קול במוזיקה וידע הכל על הנדסת סאונד והנדסת סאונד. הם צריכים להיות מוזיקאים עם ניסיון בתעשיית הביצועים ולדעת הרבה על תעשיית המוזיקה, החל מההיסטוריה של התעשייה וההיסטוריה שלה וכלה בהיבטים הטכניים של ההפקה וכל מה שביניהם. להיות מפיק מוסיקה פירושו ללמוד את היסודות של עיצוב סאונד, הפקה, הקלטה, ערבוב, עריכה, מאסטרינג והפקת טכניקות.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן