פירות וירקות שחייבים לשטוף לפני המאכל

במאמר זה אנו בוחנים מדוע חשוב לשטוף פירות וירקות, כולל חומרי הדברה וזיהום אפשרי, ומדוע כדאי לכבס לפני האכילה.

הישאר בטוח על ידי שטיפת ידיים לפני הכנת פירות וירקות טריים ושטיפתם במים חמים וסבון בעת ניקוי או טיפול בהם

קבלו טיפים מוכחים כיצד לשטוף פירות, לשטוף ירקות ולשטוף פירות כדי להגן על בריאות עצמכם ומשפחתכם. מאמר זה מתאר את החשיבות של שטיפת פירות וירקות טריים שונים לפני האכילה, וכן כמה שיטות שאינן מומלצות. אם אתה מתכנן לקלף פירות או ירקות, קרצף במים פשוטים כדי להסיר שאריות של חומרי הדברה או לכלוך שעלול להכיל חיידקים. אם אתה שוטף ענבים במהירות מתחת למים זורמים, אתה באמת מסיר את החיידקים, אבל אתה צריך לעשות משהו יותר כדי ליהנות מהמוצרים, כמו למשל להשתמש באחד מנקי הפירות והירקות המהודרים האלה. שמירת הפירות והירקות מתחת למים זורמים עדיין יכולה לעזור בשטיפת החיידקים מפני השטח. שטיפת פירות או ירקות עלולה לגרום גם לאזורים פגומים או חבולים, לכן היצמדו אליו לזמן מה ושטפו אותם.

שטוף את הפירות והירקות שלך כדי להסיר חומרי הדברה שעלולים להזיק לבריאותך, כגון הדברה, קוטלי עשבים ושאריות קוטלי עשבים.

יש לשטוף אפילו קליפות ירקות ופירות לפני האכילה או ההכנה על מנת להבטיח הוצאת שאריות כימיות או לכלוך

ניתן למצוא חיידקים אפילו על בשר הפירות והירקות שלא נוקה כראוי. גם אם שוטפים את הפירות או הירקות לפני האכילה, אתם מסתכנים בזיהום בחיידקים מהמטבח. אפילו ירקות או קליפות פרי אסור לאכול לפני שמכינים אותם או חותכים אותם על גבי קרש כדי להבטיח שאריות כימיות ולכלוך יוסרו, על פי מינהל המזון והתרופות האמריקני. לא משנה באיזה אמצעי תשתמשו לניקוי, חיטוי או עיקור הפירות או הירקות שלכם, חשוב להסיר את כל חלקיקי הלכלוך הקיימים על המוצרים שלכם. גם אם אתה מנקה את הפירות או הירקות שלך לפני שאתה מוכן לאכול אותם, אתה מסתכן ביצירת סביבה בה חיידקים נוספים יכולים לשגשג, על פי מינהל המזון והתרופות האמריקני. כדי להיות בטוחים וליהנות מיתרונותיו הבריאותיים מבלי לפגוע בתיאבון ובבריאותך, שטוף היטב את הפירות והירקות לפני האכילה. לא משנה היכן אתה קונה את המוצרים שלך או איך הם גדלים, שטוף אותם היטב לפני שאתה אוכל אותם. שוטפים פירות וירקות טריים מספיק לפני שאוכלים אותם יכולים להפחית משמעותית את כמות השאריות בירקות ואת מספר החיידקים והנגיפים הקיימים בהם. שטפו פירות או ירקות טריים בצורה מספקת לאחר אכילתם ולפני ששטפו אותם במקום קריר ויבש למשך 30 דקות לפחות, יכולים להפחית משמעותית את כמות השאריות בירקות שלכם, כמו עלים, גבעולים וחלקים אחרים של הפרי. סיכום: שטיפת פירות וירקות טריים היא שיטה מוכחת להסרת חיידקים ושאריות לא רצויות לפני השטח. שטיפת פירות תוצרת בית או ירקות מסירה ביעילות את כל החיידקים והנגיפים שעלולים להישאר על המוצר לאחר הכביסה הראשונה, כגון חיידקים, נגיפים וחיידקים.

אם אתה קונה פירות וירקות אורגניים אזוריים שאינם מכילים חומרים כימיים או חומרים משמרים מזיקים

אתה יכול לשטוף את המוצרים שלך במים חמים. חומץ לא יפגע בתהליך, וידוע כי ניקוי במים בלבד מוציא עד 98% מהחיידקים על פירות או ירקות. מכיוון שחומץ יכול לגרות את העור וחלקים אחרים בגוף, השימוש בחומץ אינו הכרחי אם פשוט שוטפים את הפירות והירקות במים טריים ונקיים.

שטיפת פירות וירקות במהלך האחסון יכולה גם לקלקל אותם מהר יותר אם הם משאירים את העור לח. אם אתה מכוסה לכלוך כשאתה מביא אותם הביתה, עדיף לשטוף את הירקות והפירות מיד לאחר השימוש.

שטיפת פירות וירקות לפני האחסון עלולה ליצור סביבה בה סבירות גבוהה יותר לצמיחת חיידקים

מומלץ לשטוף פירות או ירקות לפני השימוש, ולא להמתין ולשטוף לאחר השימוש. שטיפת פירות וירקות לאחר האחסון עלולה להוביל לקלקול, והיא עלולה להיגרם על ידי נוכחות של חיידקים בסביבה שממנה הם מקורם. חומרי ניקוי לאחר האחסון יכולים לקדם צמיחת חיידקים ולהאיץ קלקול. שטיפת פירות וירקות לאחר האחסון עלולה להוביל לקלקול או לגרום לזיהום חיידקי, מה שמאוד סביר בסביבה.

שטיפת פירות וירקות אינה מנהג טוב

אם כי המוצרים יכולים לבוא במגע עם דברים רבים בבירור כאשר הם מגיעים לביתכם. מוצרי כביסה זה רעיון טוב אם אתה מתמודד טוב עם זה, אבל יש כאלה שרוצים לעזור לך לשטוף את הפירות או הירקות שלך כמו שצריך.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן