מה צריך לדעת על נגיף הקורונה?

כשיש לך נגיף, לא הנגיף גורם לך לחלות, אלא חוסר היכולת של הגוף להיפטר ממנו. אתה לא באמת יכול לחשוב על לעצור את זה לאורך זמן, ואתה לא באמת יכול "להיפטר" ממנו, על פי המרכז לבקרת מחלות.

כל גוף שונה

ומכיוון שהתסמינים נגרמים על ידי מערכת החיסון, ולא על ידי הנגיף עצמו, אנשים שונים יכולים בקלות לקבל תסמינים שונים אם יש להם אותו וירוס. תסמינים של אנשים מסוימים יהיו גרועים יותר מאחרים, אך מכיוון שנגיפים מתרבים בגוף, הם יכולים להתפשט לפני הופעת הסימפטומים. אדם נגוע אולי יודע שהוא חולה (נקרא טרום סימפטומטי), אך הם לא מפיצים אותו לאחרים עד שיש לו תסמינים, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. הם יכולים להפיץ וירוס עוד לפני שאתה חולה, או שהוא יכול להתפשט אליך לאחר שתתחיל בסימפטומים. אנשים מדבקים ביותר או פחות מדבקים אם אין להם תסמינים, או שניהם.

כשאתה נגוע

העטלף מווסת את מערכת החיסון שלו כדי לפלוש ולנטרל את הנגיף, אך הוא אינו חולה בעצמו. סביר להניח שיש סיכוי טוב שנדבקת באחד מהזנים השונים של וירוס הקורונה בטבע, וישנן עדויות לכך שאתה יכול להוציא אנשים שעשויים להיות ללא תסמינים (כלומר אנשים שאין להם תסמינים או שאינם מאובחנים. ), אבל הם עדיין יכולים להעביר לך את זה. כרגע, ההגנה הטובה ביותר למנוע ממך לקבל COVID-19 היא לנקוט באותן צעדים שהיית נוקט אם היית נפגע בטבע, מה שמונע ממך לקבל COID-17, COID- 18 ו- COIDS-21. אם אתה מקבל את זה, איך צעדים אלה יכולים להאט את התפשטות הנגיף, או שיש עוד משהו שאתה יכול לעשות?

אם אתה או מישהו ממשפחתך חולה או נחשף לאדם נגוע, יידע אותו בהקדם האפשרי. לחץ כאן למידע נוסף על מה לעשות אם אתה מתחזק או מתחזק מישהו עם COVID-19. אם אתה חולה, פנה לרופא מיד, גם אם זה רק מספר ימים לאחר ההדבקה.

אם אתה הולך למתקן בריאות ואתה חולה, בקש מהם להשיג מסיכה ולשים אותה, אבל תשכח ממנה. נסו לשבת כדי שלא תעבירו את הנגיף, ואם אתם חולים וסובלים ממחלה בדרכי הנשימה, תוכלו להישאר בבית ולא להדביק את שאר עמיתיו או חבריכם.

אפשר לרכוש SARS

CoV-2 על ידי נגיעה בפה, באף ובעיניים בידיים לא שטופות או בנגיעה בהם בידיים לאחר נגיעה במשטח או בחפץ שמכיל את הנגיף. אם יש לך נגיף קורונה ואינך מציג תסמינים, מסיכת פנים יכולה לעזור לך ולאחרים להפחית את התפשטות המחלה. הימנע ממגע וזיהומים על ידי כניסה של נגיפים לגופך.

אם יש לך תסמינים המצביעים על COVID

מאמינים כי נדבקת, גם אם אתה נמנע מהעברת הנגיף לאחרים. קשה לומר האם אכן מדובר בנגיף חי שעדיין יכול להדביק מישהו או שמא הוא תוצאה של שחרור נגיפים אחרים על ידי הגוף, כמו נגיף הפפילומה האנושי (HV-1) או נגיף השפעת. אנחנו גם לא יודעים כיצד פועל החיסון על אנשים הנגועים ב- CoVID-19, שעדיין אינם סימפטומטיים או שאינם מראים תסמינים. זה ידוע היטב כי אנשים הנגועים ב- CO VID-19 יכולים להפיץ את הנגיף על ידי הצגת תסמינים דומים לאלה המדביקים אותו, ויכולים להדביק אחרים אם אינם מראים בעצמם אף אחד מהתסמינים הללו.

אם יש לך אפילו תסמינים קלים

גם אם הצטננות, עליך להיבדק ולהיות מבודד ומבודד בהקדם האפשרי. אם יש לך תסמינים ואתה מאמין שנחשפת למישהו עם COVID-19, חשוב מאוד להישאר בבית ולהתבודד כדי להימנע מהעברת הסימפטומים שלך לאחרים בזמן שאתה ממתין לתוצאות הבדיקה.

אם יש לך תסמינים של COVID-19 אך אינך חולה ולא הגן עליך על ידי מגע קרוב ממושך

עליך לבצע בדיקת אבחון עם חומצת גרעין (PCR). אם יש לך סימפטומים של CO VID-19 ויש לך חיסון של COID-18 או שהיה לך קשר ממושך וממושך עם מישהו עם הנגיף (למשל חבר קרוב או בן משפחה), תוכל לבצע את בדיקת האבחון PCR Nucleus Acid PCR. הרופא שלך. אתה יכול גם להיבדק בבית אם קיבלת תוצאה שלילית, למרות שאין לך תסמינים של COIDs-21 וגם אם החיסון שלך לא השפיע על לחץ הדם, הדופק, הכולסטרול, רמת הסוכר בדם או רמות הסוכר בדם. .

רוב האנשים המפתחים תסמינים עושים זאת לאחר מגע עם הנגיף

הידוע כנושאים ארוכי טווח. אם יש לך תסמינים, אתה מדבק במשך שבועיים לפחות לאחר ההדבקה הראשונה ועד שלושה חודשים לאחר תחילת הסימפטומים, על פי ה- CDC. אנשים שמראים סימפטומים תוך חודש מהזיהום הראשון כבר אינם מדבקים מכיוון שהנגיפים בגופם "אינם ניתנים לגילוי". יתכן שהם סובלים מסימפטומים בחודשים מאז שנדבקו לראשונה, או אפילו יותר.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

איך נראה שק הריון שנפלט

הצצה אל חלון ההתפתחות האנושית המוקדמת מביאה תערובת של יראת כבוד וסקרנות, כאשר היווצרותו של שק הריון מסמנת אבן דרך נשגבת בתזמור החיים. ראשית החיים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן