מהו הפרי הכי בריא לגוף האדם?

פירות הם חלק חשוב מהתזונה שלנו ואנחנו בתנועה – בימים בהם אנו זקוקים למשהו מתוק ובריא. למרות שלעתים אנו מונחים להימנע מעודפי פרי בגלל תכולת הסוכר והפחמימות, אין צורך לחסל לחלוטין את הפריטים האהובים עלינו מהתזונה שלנו. למעשה, ככל שהתזונה שלנו מורכבת יותר, פירות יכולים בסופו של דבר לתרום לאזורים שאיננו זקוקים להם כל כך.

החדשות הטובות הן שישנם סוגים רבים של פרי המספקים ויטמינים וחומרים מזינים

ולמרות שהם יכולים להגיב בצורה שונה בגוף האדם, פירות בסך הכל הם אחד המאכלים הבריאים ביותר שכל אחד יכול ליהנות מהם, שרובם יכולים ליהנות מכל אחד. כדי להישאר בריא, הגוף זקוק לאיזון טוב של ויטמינים, מינרלים, סיבים, חלבונים, סידן, אשלגן, מגנזיום, ברזל וחומרים מזינים חיוניים אחרים.

תזונה מאוזנת ועשירה בויטמינים לילדים צעירים A ו- B צריכה להכיל מעט שומן כדי להקל על הספיגה. כדי להגיע לדירוג הגבוה ביותר של פירות בריאים, עליך לאזן טוב בין ויטמינים B, C, D, E, F, G, H, I, K, M, N, B12 ו- A.

האדם הגוף לא יכול לייצר ויטמין C בעצמו

ולכן אנשים צריכים לקבל ויטמין זה מהתזונה שלהם. באשכוליות יש ריכוז גבוה של ויטמין C וויטמינים חיוניים אחרים כמו סידן ומגנזיום. אכילת אשכולית יכולה גם לעזור לגוף לספוג חומרים מזינים חשובים אחרים כמו ברזל. הפירות העשירים בויטמינים C טובים גם לעור, עוזרים לגופכם לייצר יותר קולגן ומורידים את לחץ הדם.

לכן חשוב להאכיל את החיידקים הטובים בפרוביוטיקה, שרובה נמצאים בסיבים בצמחים, כמו ברוב הפירות. אם אתה רוצה להוסיף עוד פירות לתזונה שלך, אלה 8 הפירות שאתה צריך להשתמש בהם קודם.

ההצעות כוללות דרכים פשוטות להגשת פירות וירקות

כולל הגבלת מיץ פירות, מכיוון שהוא אינו מכיל אותה כמות של חומרים מזינים כמו פירות טריים. עדיף לאכול את קליפת הפירות כמו תפוחים ואגסים, אך הקליפה היא החלק החשוב ביותר בפרי והמקור הטוב ביותר לסיבים לגוף האדם. קילוף יכול להפחית את הכמות והסיבים בפירות או בירקות, אז אכלו תפוחים לא קלופים. אם אתם מחפשים אלטרנטיבה בריאה יותר לדובי גומי בפה (או דובי גומי בריאים שעשויים להיות קלים), עיינו במתכון הקופץ שלנו בדובי גומי בריאים או במתכון הקל להכנה של דובי גומי בריאים בפה.

עדיף לאכול פירות שלמים מכיוון שהם מכילים סיבים שעוזרים לך להרגיש שובע

אך עדיף שאוכלים אותם לפני פעילות גופנית. פירות טריים נאכלים בצורה הטובה ביותר לאחר פעילות גופנית, מכיוון שפירות יבשים מכילים פחמימות עשירות במערכת העיכול וסוכרים ארוזים המספקים אנרגיה לשרירים במהירות האפשרית.

גם למי שרוצה לרזות

פירות מזינים הם תוספת טובה לתזונה מאוזנת. תזונה העוקבת אחר הכמות המומלצת היומית של פירות וירקות היא אחת הדרכים הטובות ביותר לספק לגוף הגנה חזקה מפני מחלות. נוגדי החמצון הטבעיים בפירות או בירקות עוזרים לשמור על הגוף בצורה אופטימלית. המשמעות היא שאתה שומר על איזון בריא של ויטמינים, מינרלים ומינרלים בתזונה שלך, כמו גם על רמת כולסטרול בריאה. – מנה של פסיפלורה מכסה את כל דרישת ויטמין C היומית של גוף האדם, אך מוסקוביץ אומר כי ישנם פירות רבים אחרים המציעים כל כך הרבה יותר מכיוון שהם מקור טוב לאשלגן ולמרכיבים תזונתיים אחרים. צריכת פירות מעניקה לגוף אנרגיה מיידית ומספקת ויטמינים ומינרלים שימושיים לתפקודם. קרוסבי אומר: "למרות שרוב הפירות נאכלים גולמיים, רובם הם מקורות טובים לוויטמין C כאשר הם נקטפים טריים, מכיוון שחום ומגע עם היסודות ממצים אותם, אך הם מכילים גם ויטמינים אחרים, מינרלים, נוגדי חמצון ופוליפנולים. גם פירות מכילים הרבה אשלגן (21, 22, 23), מגנזיום (24), סידן (25), ברזל (26, 27), זרחן (28) ואבץ (29).

מי שמחפש ויטמין C ימצאו כמויות גבוהות יחסית בתותים ופירות הדר בהשוואה לבננות

תפוחים, אפרסקים ואגסים. G תפוז קלמנטינה עשיר בסוכר, קרוטנואידים וויטמין A, ופירות הם פירות הדר, בעלי תכולה גבוהה של ויטמין B12, ויטמין A וויטמין C. מלבד אוכמניות, תפוח יש כנראה את הכמות הגבוהה ביותר של ויטמין B6 והמספר השני בגודלו של ויטמין A.

תפוז הוא גם מקור עשיר של ויטמין C, עם פרי בינוני המספק יותר יותר מפי שלושה יותר ויטמין בגוף האדם מכל פרי אחר. עיכול הפרי עזרה תומכת במערכת החיסונית ובבריאות הגוף, והיא גם עשירה בנוגדי חמצון, ויטמין B12 וויטמין C.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן