האם שתיית קולה קולה מסוכנת?

נחמד ליהנות מפחית קולה או דיאט קולה מפעם לפעם, אך מדענים הזהירו מההשפעות הבריאותיות של שתיית משקאות ממותקים מדי יום. מדענים מאוניברסיטת קליפורניה, בית הספר לבריאות הציבור בסן דייגו (UCSD) והמכון הלאומי לסוכרת ומחלות עיכול וכליות (NIDDK) בדקו את "ההשפעות הבריאותיות" של סודה על קבוצה של גברים ונשים ששתו 10 קולה א '. יום במשך 30 יום וצבר 23 קילו. אם אתה שותה 12 פחיות דיאט קוקה קולה ביום, סביר להניח שתשתה אותם לפחמימות.

אם אתה מערבב שני חלקים של קולה עם חלק אחד של מים

אתה מקבל משקה של 7.3 אחוז שאמור לעזור להופעה שלך ולא טעים מצחיק. וכמובן, כשאנחנו אומרים "קולה", אנחנו לא מדברים על דיאט קולה, המכיל פחמימות המשפרות ביצועים. אם אתה פריק מיץ כמוני, מעבר משלוש קולות רגילים לשלוש קולות דיאטה יפחית את צריכת הסוכר בכ- 90 גרם.

קולה, אמנם כבר לא עשיר בקוקאין, אך עדיין מכיל קפאין, שהוכח כמסייע ארגוגני. בהחלט יתכן שספורטאים אוהבים קולה בגלל עומס הקפאין שלה, אבל זה בערך כמות זהה לכוס קפה רגילה, שהיא עדיין כמות הגונה.

אם אתה אוהב דיאט קולה וסודות דיאט אחרים, יש לי חדשות רעות עבורך: אם תוותר על קוקה קולה וסודה, יהיו השפעות לטווח קצר, אך ההשפעות לטווח הארוך אינן חמורות כמו הם היו אם תאכלו קוקה קולה או לימונדה.

שתיית קולה

המכילה תכולה גבוהה של סירופ תירס פרוקטוז, נקשרה לסיכון גבוה יותר למחלות לב, סוכרת ולחץ דם גבוה (אם כי זה לא נכון מבחינה מדעית). סקירה שפורסמה ב- Obesity בשנת 2019 שיערה כי ההשפעות הבריאותיות השליליות של קולה רגיל עשויות להיות בגלל האופן בו מטבוליזם של הכבד בפרוקטוז. קפאין אינו, כפי שאנו מודים, תרופה ממכרת ביותר, המצויה באופן טבעי בתה, קפה או שוקולד, אך זהו המקור העיקרי לקפאין, המוגש כמשקה קל בתזונה של ילדים. רמות יתר של סוכר בקולה רגילה נקשרו גם לסיכון מוגבר לסוכרת.

למרות שדיאט קולה משתמש באספרטיים כדי לספק מתיקות ובכל זאת מקבל ללא סוכר – האזהרה על הפחית משמשת אינדיקציה חשובה לפנילקטונוריקה.

קוקה קולה

קוקה קולה רוצה להבטיח שאנשים שאוהבים את הטעם של קוקה קולה יוכלו להמשיך ליהנות מהטעם הטוב, אך ללא הסוכר. אם הפסקת לשתות אותו מכיוון שאין גבול לכמות הסוכר שאתה צורך, נסה אותו אם צורכים אותו בכמויות קטנות. תתפלא אם היית מגלה כי משקאות מוגזים דיאטטיים עלולים לשבש את חייך אם אינך ישן בערב לאחר שתיית דיאט קולה. הם עלולים להזיק לאנשים שמנסים להתרחק מצריכה נמוכה.

קולה כנראה אינה הגורם לבעיות, אם כי אנשים הסובלים מעודף משקל יכולים לשתות יותר משקאות דיאט. תסמינים ותופעות לוואי יכולים להופיע כאשר אתם צורכים משקאות קלים מוגזים כגון סודה או מים דיאטטיים.

מחקרים הראו שמשקאות מוגזים יכולים להחליש את העצמות שלך ולהפוך אותך ליותר שברים

ומחקרים מראים שהם לא טובים לאמייל שלך, וזו אחת הסיבות לכך שאתה לא רוצה לחרוג עם אפס קולה. פחית סודה מכילה תוספים רבים, כולל מרכיבים מלאכותיים כגון ממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח מלאכותיים וחומרי צבע מלאכותיים. אם אתה קורא מאמר זה ונוגע בשפתייך בפחיות קוקה קולה או פפסי, אתה יכול להיות בטוח בדבר אחד: אתה צורך חומרים מלאכותיים.

חומצה זרחתית

המעניקה לקוקה קולה טעם חמצמץ, מהווה סיכון בריאותי, על פי מחקרים חדשים. מדענים בריטים הציעו כי חומר המשמר הפופולרי E211, הכלול בגרסה ללא סוכר של פפסי ומותגי סודה אחרים, יכול להפחית חלק חיוני ב- DNA שלך. קוקה קולה ופפסי נאסר במדינות מפותחות מזה עשרות שנים להשתמש באספרטיים, הגורם למחלות מרובות, במשקאות שלהם.

משקאות קלים מסחריים עשירים בסוכר וחומצה

ולכן צריכתם עלולה לתרום לבריאות הפה והכלל מזיקה. למרות שניתן להשיג משקאות מוגזים קלים יותר על מדפי המכולת, חשוב לציין כי חברות המשקאות משתמשות בדרך כלל בממתיקים מלאכותיים כמו אספרטיים, סכרין או סוכרלוז במקום סוכר כדי לחקות את טעם הסודה ללא דיאטה. ממתיקים בסודה רגילה עם קלוריות מלאות זהים לרוב לתוספת סוכר – ממתיק על בסיס מזון מעובד ומשקאות קלים.

לאלה שאוהבים את הטעם של קולה אך מקפידים על צריכת הסוכר שלהם

קוקה קולה ללא סוכר היא בחירה חדשה ומעולה. Stevia, טעם שמוסיפים לסודה מוגזת כגון קולה, פפסי ושות 'וספרייט, משמש גם ללא דיאטה כדי להוסיף טעם. דוגמאות למשקאות המכילים סטיוואנות כוללות פפסיקו, בודוויזר, מילר לייט, ספרייט ומשקאות פופולריים רבים אחרים.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן