ים המלח של ישראל – מה צריך לדעת?

נראה שתל אביב, הנמצאת על חוף הים התיכון של ישראל, עולה במהירות רבה יותר מכפי שים המלח שוקע. כפי שהוא, הוא נעלם לאוקיאנוס במהירות של כ -1,000 קילומטר מעוקב בשנה, או בערך – שליש מייל ביום.

מחצית מדבר יהודה, כולל ים המלח, רמת הגולן ורצועת עזה וכן הגדה המערבית, נמצאים בתוך "הקו הירוק" של הגדה המערבית. בצפון הוא עובר לאורך הגבול הדרומי של ישראל, מהים התיכון לירדן ואל הכנרת.

הירדן זורם לים המלח

אך אין לו נקודת יציאה בגלל המינרלים העשירים שהצטברו במימיו. כדי לחלץ את הכימיקלים, מפעלי ים המלח בנו תעלות להובלת המים מהאגם אליו הם זורמים. תוכנית ים סוף – DeadSea קובעת הקמת תעלה מירושלים לנהר הירדן, אחר כך לירושלים ולגולן וכן לישראל.

ים המלח הוא ביתם של כמה בתי מלון מצוינים, ובסביבתו נמצאים כמה מהמלונות והמסעדות הטובים בעולם, כמו גם מספר מסעדות וברים.

אם אתה רוצה להתחיל באילת

דרום ישראל, יש הזדמנויות נהדרות לשחות במים המלוחים, ובירושלים, תל אביב ובמקומות אחרים יש טיול קבוצתי יומי לים המלח שמוביל גם למצדה . תוכלו לקרוא עוד על כך ברשת, אך ציפה על ים המלח היא חוויה שלא תמצאו בשום מקום אחר. בישראל, סיורי ים המלח A, בשילוב עם סיורי MasADA וכוללים כניסה לספא ים המלח, הם חובה לתיירים.

ים המלח ממוקם בגובה 2,621 מטר מעל פני הים

עומק 1,083 מטר ובעל מליחות של 34.2%, פי 9.6 מזה של האוקיאנוס. זהו גם אגם המלח העמוק ביותר בעולם והשני המלוח ביותר אחרי אגם המלח הגדול בדרום אפריקה. גולת הכותרת של ביקור בים המלח היא כי במים שאתה חולק עם חבריך ומשפחתך, כמו גם עם ישראל, מצרים, ירדן, ישראל וארצות הברית, יש את הריכוז הגבוה ביותר של מלח באגם זה. סוּג.

למעשה, ההערכה היא שיש כ -37 מיליארד טון מלח בכל ים המלח, ויותר מ -1.5 מיליארד טון ביום אחד.

כפי שמסביר ברומברג, תעשיית המיצוי בירדן ובישראל הייתה גורם מרכזי שתרם לירידת ים המלח. קצב האידוי הגבוה בגלל ים המלח יצר מלח ומינרלים אחרים בישראל, ובולענים סימנו את החוף, מה שמעיד על כך.

חוף ים המלח

הוא 1,400 מטר מעל פני הים, הנקודה היבשה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ, והמים המלוחים באגם נותנים את השם להוביל, מכיוון שאף דג לא יכול לשרוד במים מלוחים. המליחות הגבוהה של מי ים המלח הפכה את המים לצפופים ושומניים מאוד, מה שגורם לשחייה בים להיראות כמו שחייה. בגובה 1,407 מטר מתחת לפני הים, זהו המקום הנמוך ביותר על פני כדור הארץ שלנו. למרות שהשם מרמז על משהו מסיבי יותר, זהו למעשה אגם קטן עם שטח של פחות מ -2.5 מיליון קמ"ר (5.2 מיליון קמ"ר), שחופו הוא הנקודה הגבוהה ביותר על פני כדור הארץ, עם עומק ממוצע של כ -2,500 רגל. .

מה שהופך את המלח לים המלח הוא האידוי ההדרגתי של המים לאורך השנים, ומה שהופך אותו למלוח הוא תוצאה של מליחות המים ומליחותם הגבוהה.

המצרים הקדמונים השתמשו באספלט ים המלח לצורך תהליך החניטה והשתמשו בו כמוצר יופי

אני חושב שמשחק בים המלח (בנוסף לקרוא את העיתונים ברפסודה) זה הרבה יותר כיף מאשר לקחת את הבוץ לאמבט ספא. טיפולי היופי בים המלח מתבצעים באמצעות בריכות אידוי רדודות שנחפרו בחופי ים המלח ותחתיתם, המהווים חלק מכיל מפעלי ים המלח.

במשך ארבע שנים סנפלים ארכיאולוגים מצוקי המדבר

חופרים את המערות היחידות הידועות בים המלח, שנמצאות בין ישראל לגדה המערבית הכבושה על ידי ישראל, וסנפלים מצוקי המדבר על שניהם. צדדים. יותר מ -900 כתבי היד נמצאו באחת המערות, כמו גם מספר כתבי יד קדומים אחרים. מגילות ים המלח המקוריות ומגילותיהם המקוריות נמצאו גם במערה מדברית בגדה המערבית.

כיום

ים המלח, השוכן בין ישראל לירדן ומהווה חלק מהגבול בין שתי המדינות, מאכלס מספר אתרים ארכיאולוגיים ושרידי יישובים קדומים, וכיום הוא האתר הארכיאולוגי הגדול ביותר בו. חביב במזרח התיכון. זה באמת רק אגם, הר מתנשא, שנראה מהצד הישראלי ומהצד של הגדה המערבית.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן