יובש בעיניים – איך מטפלים?

להלן רשימה של טיפולי עיניים יבשות הנפוצות על ידי רופאי עיניים להפחתת הסימנים והתסמינים של עין יבשה. חלק מהאפשרויות המועילות שמשתמשים בהם מומחים בעין יבשה לטיפול ביובש בעיניים הפכו חדשות יחסית בשנים האחרונות, מכיוון שהמודעות והשימוש בטיפולים אלה גברה.

חלק מהגישות העיקריות לטיפול ביובש בעיניים כוללות הוספת דמעות בתמיסות ללא מרשם או דמעות מלאכותיות

שמירה על דמעות, הגברת ייצור הדמעות וטיפול בדלקת בעפעפיים ובמשטחי העיניים התורמים לעין יבשה. טיפולים מסורתיים לייבוש עיניים הם טיפות עיניים המיוצרות מפלזמה או תרופות מרשם הגורמות ליובש בעיניים.

בשילוב עם דמעות מלאכותיות ללא מרשם

רופאי עיניים יכולים להמליץ על טיפות עיניים מרשם שיכולות להקל על יובש בעיניים. בנוסף, רופא עיניים עשוי להמליץ על טיפת עיניים מרשם בשם Restasis (Allergan) לטיפול בעיניים יבשות. יש רופאים שממליצים גם על טיפות עיניים כטיפול אלטרנטיבי לאנשים עם יובש בעיניים שאינם מגיבים לטיפולים אחרים כמו דלקות עיניים או אלרגיות.

אפשרות טיפול נוספת לעיניים יבשות היא קרעים טבעיים, השומרים על הדמעות הטבעיות על פני העין עוד ועוד. אתה יכול גם לטפל בעיניים יבשות מגרדות עם דמעות לחות ו / או טיפות עיניים, כגון דמעות מלאכותיות ללא מרשם או דמעות מרשם.

זה יכול להיות מועיל אם אתם סובלים מיובש כרוני בעיניים מכיוון שעיניכם אינן מייצרות מספיק דמעות בפני עצמן. זה יכול להועיל גם לאנשים עם יובש בעיניים, כמו קטרקט יבש.

מציאת טיפות העין הימניות לעין ימין שלך וניסוי דברים שונים שיעזרו לך להתמודד עם הסימפטומים של יובש בעיניים יכולות לקחת קצת זמן ומחויבות

אם אתם סובלים מהתופעות שלעיל, פנו מיד לרופא העיניים לקבלת עזרה בסימפטומים של יובש בעין. הקפד לדון עם רופא העיניים אילו תרופות אתה לוקח אם יש לך בעיות בעין יבשה. למידע נוסף על התרופות הטבעיות שתוכל למצוא במרכז העיניים של הרופא המקומי שלך כדי לעזור לך להקל על הסימפטומים שלך באמצעות תרופות טבעיות ותרופות.

הרופא שלך עשוי לרשום תרופה לטיפת עיניים בשם Restasis, המגרה ייצור טבעי של דמעות לטיפול בעיניים יבשות, כמו גם טיפות עיניים לטיפול ביובש בעיניים.

אישור נוסף של ה- FDA לעיניים יבשות הוא lifitegrast, שנראה כי הוא גם מדכא דלקות עיניים העלולות לגרום ליובש בעיניים. לפעמים, בטיפולי עיניים יבשות, משתמשים בפקקי ניקוב כדי לעזור לדמעות להישאר על פני העין זמן רב יותר.

בהתאם לסיבה לעין יבשה

תרופות ביתיות עשויות להיות הפיתרון הטוב ביותר לעיניים יבשות, תלוי בחומרתה. אם רופא העיניים שלך מאמין שאתה גורם לתסמונת יובש או אם לחות מתנקזת מהעיניים שלך מהר מדי, מומלץ לנסות תקע שיושב בנקודת הניקוז. תלוי בסיבה של יובש בעיניים, תרופה ביתית היא האופציה הטובה ביותר לטיפול ביובש בעיניים.

הבנת הגורמים השכיחים ביותר ליובש בעיניים תעזור לך לקבל כמה טיפים לטיפול ביובש בעיניים בבית, וכן תעזור לך להבין את הסימפטומים ואפשרויות הטיפול לסוג הספציפי שלך ולחומרתך.

ישנם גורמים רבים ליובש בעיניים

וכשאתה מבקר אצל רופא העיניים חשוב שהוא ייתן לך מידע רב ככל האפשר בכדי למצוא את הגורם לעין יבשה. הרופא שלך עשוי גם להפנות אותך לרופא עיניים אם אובחנת כחולה במחלה הקשורה ליובש בעיניים, כגון גלאוקומה.

רופא עיניים יעריך את מצב העין שלך כדי לקבוע אם יש לך עיניים יבשות ומה עלול לגרום להן, וממליץ על תוכנית טיפול. בקר אצל רופא העיניים באופן קבוע כדי שיוכל לזהות את העין היבשה מוקדם.

בהתאם לסיבה ולחומרת המחלה

יתכן ורופא העיניים שלך יצטרך לבצע בדיקת ראייה מקיפה אם לא עברת לאחרונה. שוחח עם רופא העיניים על אפשרויות טיפול ביובש בעין שנועדו להילחם בגורם למצבך. אם יש לך סימנים ותסמינים של יובש בעיניים, פנה לרופא העיניים שלך כדי לאבחן איזה סוג של עין יבשה יש לך והמליץ על הטיפול הטוב ביותר עבורך, שתלוי במקור העין היבשה שלך.

אם יש לך תסמיני עיניים יבשות בינוניות עד חמורות ודמעות מלאכותיות אינן עוזרות

אפשרות אחרת עשויה להכניס עין זעירה הנראית כמו גרגר אורז שקוף. לטיפול ב- MGD (אידוי עיניים יבשות), רופא העיניים שלך יכול לבצע הליך בפועל הנקרא ביטוי בלוטת המייבום.

עדשות סקלרליות משמשות בדרך כלל לטיפול באי סדרים בקרנית (שגיאות שבירה) ועוזרות לשלוט בתכולת הלחות בעיניים

מכיוון שעיניים יבשות נגרמות על ידי דמעות שמזלפות מהערוצים מהר מדי. מכיוון שהם אינם מגרים את הקרנית כמו עדשות מגע אחרות ומכיוון שעיצובם מבטיח לחות קבועה של העיניים, משתמשים בהן בשילוב עם מוצרים אחרים לטיפוח העיניים כדי להקל על יובש בעיניים. זכרו כי העצות הבאות למניעת התייבשות אינן תחליף לטיפול רפואי, אלא עוזרות לכם לקבל עין אחת – אורח חיים בריא.

לחזור למשהו ספציפי?

למה עושים הפרשת חלה

קיים לחם השזור כל כך עמוק במסורת ובתרבות, שיצירתו נחשבת לצורת אמנות, למסע רוחני ולסמל של אחדות. זהו עולם החלה, מרכז החיים היהודיים הנושא את

עוד בנושא »

מה מותר לאכול אחרי עקירה

המסע להחלמה לאחר חוויית עקירה, בין אם פיזית או גיאוגרפית, יכול לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במים לא נודעים. התמקמות בשגרה חדשה וחיזוק מחדש דורשים

עוד בנושא »

איך נראה שק הריון שנפלט

הצצה אל חלון ההתפתחות האנושית המוקדמת מביאה תערובת של יראת כבוד וסקרנות, כאשר היווצרותו של שק הריון מסמנת אבן דרך נשגבת בתזמור החיים. ראשית החיים

עוד בנושא »

כדאי לדעת

דילוג לתוכן