iStart - חדשות ומבזקים הרשם  |  התחבר  |  הוסף למועדפים
פורטל חדשות, מבזקים ועדכונים
איי סטארט פורטל מבזקים ועדכונים בפייסבוק איי סטארט פורטל מבזקים ועדכונים בטוויטר איי סטארט פורטל מבזקים ועדכונים בגוגל פלוס 0
  מזג אוויר   |   לוח מודעות   |   תמונות   |   מפות   |   פורומים   |   בלוגים   |   לוח שנה   |  רדיו   |   אינדקס עסקים   |   לוח שידורים   |  שערי מט"ח   |  עוד
מיקומך באתר
עמוד ראשי
בלוגים
אבחון פסיכו דידקטי – מה ההבדל בין אבחון דידקטי לבין אבחון פסיכו דידקטי

בלוגים

התחבר   |   הרשם

אלעד39
24
אוק

אבחון פסיכו דידקטי – מה ההבדל בין אבחון דידקטי לבין אבחון פסיכו דידקטי

מאת: אלעד39  |  24 אוקטובר, 2017 15:40  |  חיים

אבחון פסיכו דידקטי

אבחון פסיכו דידקטי הוא אבחון שנועד לבדוק את המקור של קשיי למידה ואת הקשר שלהם למצבו הנפשי והפסיכולוגי של  הלומד. לקויות הלמידה משפיעות על הלומד ומביאות לחוסר הצלחה במישורים שונים, במישור הלימודי, במישור החברתי ועוד. כדי למנוע מהלומד שנים ארוכות של תסכול מתמשך ושל דימוי עצמי נמוך מומלץ לבצע את האבחון כבר בגיל צעיר, בכיתה ב' או ג' של בית הספר היסודי. את האבחון רשאי לבצע רק גורם מקצועי כמו פסיכולוג או רופא ילדים שעבר הכשרה מיוחדת בתחום.

יואב פנחס מומחה לטיפול טבעי בהפרעת קשב וריכוז


אבחון פסיכו דידקטי – מה ההבדל בין אבחון דידקטי לבין אבחון פסיכו דידקטי

האבחון הדידקטי הוא אבחון אשר מאתר לקויות למידה ומגדיר את העוצמה שלהן. האבחון בודק,  מנתח ומעבד יכולות קוגניטיביות כמו כתיבה, דיבור, קריאה, עיבוד מידע, חשיבה, יכולות זיכרון , התארגנות אישית ומקצועית ועוד. האבחון הדידקטי מסייע באיתור הסיבות לכשלים הלימודיים ובסיומו הוא מעניק ממצאים מוצקים שבאמצעותם אפשר יהיה לבנות תכנית לימודים ושיטות המתאימות ליכולותיו הלימודיות של הנבחן.

האבחון הפסיכו דידקטי  נקרא גם אבחון משולב מאחר והוא מיועד לשתי מטרות , בחינה וניתוח של  לקויות הלמידה והקשיים שמהם סובל הלומד ובדיקה של מצבו הנפשי והפסיכולוגי של הנבדק. מאחר וקשיי הלמידה עלולים במקרים רבים להביא גם לקשיים פסיכולוגיים, המבדק הפסיכו דידקטי נפוץ יותר.


לשני המבדקים יש מטרות ויעדים שונים. שהמבדק הדידקטי  מפריך או מאושש לקויות למידה ובסיום התהליך הוא מספק תמונת מצב מקצועית על אודות  הסוגים של לקויות הלמידה ועל העוצמות שלהם. מטרת המבדק היא לספק כלים ושיטות למידה לטיפול אשר יעזרו ללומד להתגבר על לקויות הלמידה ולהגיע להישגים לימודיים המתאימים לגיל שלו, לכישרונות שלו וליכולותיו הלימודיות.


המבדק הפסיכו דידקטי מיועד להערכה מקצועית ומדויקת של הרגלי הלמידה של הנבדק, של רמת התפקוד הקוגניטיבי שלו , של רמת התפקוד הרגשי וההתנהגות במסגרת חברתית ומשפחתית. גם בסיום המבדק הפסיכו דידקטי יינתנו הדרכות והנחיות באשר לשיפור הרגלי הלמידה וההישגים של הנבדק.


האבחון הפסיכו דידקטי  כולל מספר שלבים:

·     השלב הראשון הוא שלב השאלונים. ההורים והמורים של הנבדק יקבלו שאלונים ויידרשו למלא פרטים על אודות הנבדק. כאשר המבחן נעשה לילד בחטיבת הביניים או בתיכון יתווסף שאלון נוסף שאותי יידרש הנבחן למלא.

 

·השלב השני הוא שלב שיחה עם הפסיכולוג לצורך קבלה של תמונה תפקודית מלאה.

 

השלב השלישי נמשך כשעתיים וחצי הוא כולל אבחון פסיכולוגי הבודק את ההיבטים הרגשיים והקוגניטיביים.

 

·השלב הרביעי נמשך כארבע שעות והוא כולל אבחון דידקטי לבדיקת התפקוד הלימודי.

 

·  השלב החמישי הוא שיחה מסכמת בין אנשי הצוות לבין ההורים והילד לשם קבלת ממצאי האבחון והנחיות והדרכות ליישום.

לפרטים נוספים כנסו עכשיו לאתר הרשמי של יואב פנחס מרכז אוצרות טיפול טבעי ויעיל בהפרעת קשב וריכוז

 

שתף:  הדפסשלח במיילשתף בלינקדיןשתף בגוגל+שתף בטוויטרשתף בפייסבוק
תגובות
כתוב תגובה:
שמכם:

אתר:

תגובה:

צור בלוג משלך
© 2019 איי סטארט חדשות ומבזקים, כל הזכויות שמורות צרו קשר  |  עזרה  |  אודות  |  תנאי שימוש