iStart - חדשות ומבזקים הרשם  |  התחבר  |  הוסף למועדפים
פורטל חדשות, מבזקים ועדכונים
איי סטארט פורטל מבזקים ועדכונים בפייסבוק איי סטארט פורטל מבזקים ועדכונים בטוויטר איי סטארט פורטל מבזקים ועדכונים בגוגל פלוס 0
  מזג אוויר   |   לוח מודעות   |   תמונות   |   מפות   |   פורומים   |   בלוגים   |   לוח שנה   |  רדיו   |   אינדקס עסקים   |   לוח שידורים   |  שערי מט"ח   |  עוד
מיקומך באתר
עמוד ראשי
בלוגים
כמה קלוריות יש באבוקדו?

בלוגים

התחבר   |   הרשם

גואל
18
אוק

כמה קלוריות יש באבוקדו?

מאת: גואל  |  18 אוקטובר, 2015 12:13  |  חיים


דבר ראשון תרשו לנו לנפץ לכם מיתוס שכנראה קיים אצלכם מגיל קטן והוא שאבוקדו הוא בכלל פרי ולא ירק! מקורו של האבוקדו הוא בארצות מרכז אמריקה ובראשיתה מקסיקו, כאשר שם עד היום הוא נחשב למאכל נפוץ מאוד אשר ניתן למצוא במנות רבות ובצורות רבות, כאשר צורתו העיקרית היא בממרח הגואקמולי המפורסם. האבוקדו נחשב למזון בריא מאוד במיוחד לילדים ותינוקות תודות לעובדה שהוא מכיל חומצות אמינו חיוניות לגוף, דבר אשר שהופך אותו לחלבון מלא.



בנוסף, האבוקדו עשיר מאוד במינרלים כמו אשלגן, מגנזיום וזרחן ויש בו כמות מאוד מינורית של נתרן ובכך הוא מתאים לאנשים בעלי כולסטרול גבוה ואנשים בעלי נטייה למחלות לב, זאת כמובן במינון המומלץ. אמנם האבוקדו נחשב לפרי בעל כמות גבוהה מאוד של שומן אך רוב השומנים בו הם שומנים לא רווים שאלו הם השומנים שטובים לגוף שלנו והם בין היתר מונעים כולסטרול גבוה, תהליכי חמצון ומחלות לב.

כמו כן באבוקדו כמות גבוהה של נוגדי חמצון (ויטמין E) אשר תפקידו להגן על רקמות הגוף ולנטרל את פעולותם של הרדיקלים החופשים הגורמים לנזק מצטבר בגוף.


כמובן שכעת הגענו לשאלה החשובה ביותר והיא כמה קלוריות יש באבוקדו שהתשובה אליה היא שהאבוקדו מכיל כ-180 קלוריות למאה גרם, כאשר אבוקדו ממוצע שוקל כ-200 גרם. פרט לעובדה שניתן להכין קשת רחבה של מתכונים עם הפרי המדהים הזה, ניתן גם בעזרת שמן העשוי 100% מפרי האבוקדו לטגן ולתבל.

יתרונותיו של האבוקדו

          האבוקדו עשיר במגוון רחב של ויטמינים ומינרלים כמו ויטמין A, ויטמין B, ויטמין E, סידן, אשלגן, מגנזיום, ברזל, אבץ ורכיבים נוספים אחרים שחיוניים מאוד לגופנו.

          האבוקדו מסייע לתהליך הירידה במשקל שכן כפי שכבר ציינו קודם לכן, הוא מכיל כמויות של שומן בלתי רווי ואינו מעלה את רמת הסוכר או המלחים בגוף. יחד עם זאת, הוא עשיר בחלבונים ובסיבים תזונתיים אשר תורמים לתחושת השובע לזמן רב תודות לכך שהוא מייצר סרטונין (הורמון האחראי על תחושת השובע) אך לא מומלץ לאכול יותר מחצי אבוקדו ביום, בשל אחוזי השומן וכמות הקלוריות הגבוהה שבו.

          אבוקדו תורם להורדת רמת הכולסטרול בגוף שכן כמות המינרלים החיוניים הגבוהה שבו בנוסף לסיבים התזונתיים והעדר שומנים ומלחים עוזרים להוריד את הכולסטרול בגוף ובכך עוזר לכלי הדם ומערכת הלב.

          תודות לעובדה שהוא מכיל חומצות אמינו רבות אשר אלו הן אבני היסוד לבניית חלבון, הוא מזון שמתאים לטבעונים אשר צורכים אך ורק חלבון מן הצומח ולא מן החי.

הידעתם? מעבר לאכילת מזונות בריאים, ניתן להשתמש בתוספים כמו פרוביוטיקה שמסיעיים במגוון רחב של תופעות. תמצאו באתר טבע בריא מידע נוסף!

שתף:  הדפסשלח במיילשתף בלינקדיןשתף בגוגל+שתף בטוויטרשתף בפייסבוק
תגובות
כתוב תגובה:
שמכם:

אתר:

תגובה:

צור בלוג משלך
© 2019 איי סטארט חדשות ומבזקים, כל הזכויות שמורות צרו קשר  |  עזרה  |  אודות  |  תנאי שימוש